Terapia skierowana jest do dzieci piszących niedbale, mało czytelnie, a przede wszystkim do:
- mających trudności z wykonywaniem i koordynowaniem ruchów dłoni i palców,
- niechętnie podejmujących zabawy manipulacyjne, np. malowanie, lepienie z plasteliny,
- unikających dotykania nowych i różnorodnych faktur,
- domagających się zbyt dużego ucisku w obrębie rąk i dłoni,
- mających podwyższone lub obniżone napięcie mięśniowe w obrębie kończyn górnych oraz obręczy barkowej,
- wykonujących precyzyjne czynności zbyt wolno, niedbale lub za szybko,
- mających problemy z utrzymywaniem przedmiotów w ręce (zbyt mocne zaciskanie lub wypadanie przedmiotów z rąk),
- przejawiających trudności z samoobsługą, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, ubieranie się,
- mających zaburzenia koordynacji ruchowo-wzrokowej, co może przejawiać się niedbałym pismem lub mało estetycznymi pracami plastycznymi.
Cele terapii jest :
- poprawa koordynacja wzrokowo-ruchowej,
- stabilizacja napięcie mięśniowego w obrębie kończyn górnych i obręczy barkowej,
- poprawa precyzyjność ruchów i koordynacja między rękami,
- poprawa koncentracji uwagi,
- zwiększenie sprawności manipulacyjnej dłoni,
- doskonalenie umiejętności chwytu,
- zwiększenie zdolności grafomotorycznych i manipulacyjnych dziecka,
- zwiększenie samodzielności dziecka związanej z samoobsługą.
Proces terapeutyczny jest dostosowywany indywidualnie do każdego dziecka. Dzięki starannie wykonywanym ćwiczeniom.